zahra65 zahra65 .

zahra65

آيا بارداري از طريق مقعد امكان پذير است؟

رابطه مقعدي چيست؟

رابطه مقعدي، رابطه مقعدي يا آنال رابطه (Anal ***) نام نوعي از رابطه جنسي است كه در آن از مقعد به عنوان عضو جنسي زنانه استفاده مي‌شود. اساساً ساختار مقعد براي برقراري رابطه جنسي نمي‌باشد؛ بلكه اين عضو به گونه‌اي شكل يافته كه براي خروج مدفوع كارايي داشته باشد نه براي دخول جسم خارجي؛ بنابراين رابطه جنسي مقعدي كاملاً رابطه‌اي غير طبيعي است.

رابطه مقعدي يكي از خطرناك‌ترين روش‌هاي رابطه جنسي است كه مي‌تواند در انتقال بيماري‌هاي رابطه جنسي بسيار مؤثر باشد؛ با وجود استفاده از روان كننده‌ها، روغن، اسپري، ‌كاندوم و… و احتمال كاهش درد در حين رابطه مقعدي، اين رابطه همچنان خطرناك خواهد بود و پزشكان آن را توصيه نمي‌كنند. زيرا در اين روش احتمال زخم شدن و امكان انتقال خون آلوده بين زن و مرد بالا مي‌رود.

 

آيا امكان بارداري در رابطه مقعدي وجود دارد؟

به طور جدي، پاسخ اين سوال نه است و رابطه مقعدي يك راه موثر براي جلوگيري از بارداري است. با اين حال، برخي وضعيت هاي نامعلوم وجود دارد كه به طور غير مستقيم باعث حاملگي مي شود. و مهم تر از همه، خطرات ديگري كه شما بايد از آن آگاهي داشته باشيد.

امكان بارداري در رابطه مقعدي چقدر است؟

به منظور باروري، اسپرم بايد در واژن قرار داشته باشد تا بتواند از طريق باز شدن رحم، حركت كند. از آن جا، اسپرم ها از طريق رحم به داخل لوله فالوپ مي روند و تلاش مي كنند تا به تخمك نفوذ كنند. هيچ ارتباط داخلي بين مقعد و اندام هاي توليد مثل كه تخمك هاي زن هر ماه در آن منتشر مي شود وجود ندارد.

ولي چون مقعد در نزديكي واژن است، احتمال آن وجود دارد كه اسپرم ها به طور تصادفي به كانال واژن بدون دخول نفوذ كنند. گرچه احتمال آن بسيار بسيار پايين است اما اگر همه شرايط ديگر درست باشد، بعضي از پزشكان معتقدند كه اين امر مي تواند منجر به حاملگي شود. بارور سازي تخمك تنها نياز به يك اسپرم دارد. و حدود 1 مورد در هر 200 زن بررسي شده گفتند كه بدون داشتن رابطه واژينال باردار هستند. اگر اين گزارش ها دقيق باشند، احتمال دارد كه اسپرم از راه هاي ديگري به كانال  واژن وارد شده باشد .براي مثال با انگشت يا با اسباب بازي هاي جنسي.

چرا رابطه مقعدي لذت بخش است و چرا مردان به آن تمايل دارند؟

علت احساس لذت در رابطه مقعدي وجود ميزان زياد پايانه‌هاي عصبي در اين بخش است. اما بايد در نظر داشت كه در صورت تكرار مداوم اين نوع رابطه جنسي، پايانه‌هاي عصبي موجود در مقعد آسيب ديده و عوارض خاص خود را به دنبال مي‌آورد. از طرف ديگر ارتباط بين همين پايانه‌هاي عصبي فراوان و كم توجهي و يا عدم آگاهي زوجين خود مي‌تواند عامل درد شديد در اين رابطه شود. بنابراين اين رابطه توصيه نمي‌شود.

يكي از دلايلي كه مردان به رابطه مقعدي فكر مي‌كنند و تمايل به انجام آن دارند، عدم موفقيت آنان در ارگاسم كردن همسر خود مي‌باشد. آنان احساس مي‌كنند از اين طريق مي‌توانند همسر خود را از لذت رابطه جنسي به طور بيشتري بهره‌مند كنند؛ لذا متمايل مي‌‌شوند كه از پشت نزديكي كنند. در چنين شرايطي، در صورت رضايت، زن مي‌‌تواند با محبت به همسر خود كمك و او را راهنمايي كند تا او با لمس و بازي با نقاط تحريك پذير جنسي‌اش، سريع‌‌تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در اين صورت مرد احساس قدرت و لذت مي‌‌كند.

 

عوارض رابطه مقعدي

باكتري مقعدي:

رشته اي از باكتري ها مانند ايكولاي در داخل مجاري مقعد وجود دارند و به راحتي پخش مي شوند. حتي اگر شما و همسرتان عاري از هرگونه عفونت هاي منتقل شونده جنسي و عفونت مجاري ادراري باشيد، باز هم عفونت هاي باكتريايي مي توانند به همسرتان منتقل شود. در اين موارد هميشه بهداشت را رعايت كنيد و قبل از تعويض رابطه به رابطه واژينال، حتما از كاندوم استفاده كنيد.

بافت هاي حساس مقعدي:

اگرچه پوست اطراف مقعد سخت تر و مانعي در براير عفونت ها است، اما بافت نرم داخل مقعد، نازك و حساس است. داشتن رابطه مقعدي ممكن است باعث پارگي و خونريزي شود و شما را نسبت به ميكروب ها و ويروس ها آسيب پذير تر كند.

كمبود روانكاري:

برعكس واژن، مقعد هيچگونه مايع رواني را توليد نمي كند. بنابراين لازمه يك رابطه مقعدي سالم، استفاده از روان كننده هاي بدون نسخه است. اگر از اين روان كننده ها استفاده نكنيد؛ ممكن است منجر به درد، آسيب و خونريزي پس از رابطه شود.

تشديد هموروئيد:

رابطه مقعدي هيچگاه يك هموروئيد جديد را به وجود نمي آورد. اما ممكن است علائم آن را تشديد كند و موجب خارش، تورم و ناراحتي شود.

آسيب رسيدن به روده بزرگ:

اگر چه اين مورد بسيار نادر است، اما ممكن است اين رابطه به روده آسيب برساند و در نهايت منجر به جراحي شود. اگر هر گونه خونريزي سنگين و درد زير شكمي پس از رابطه مقعدي داشتيد؛ حتما با پزشك مشورت كنيد.

امكان ابتلا به بيماري هاي مقاربتي از طريق رابطه مقعدي

خطر انتقال يا ابتلا به STI در طي رابطه مقعدي در مقايسه با رابطه جنسي واژينالي بيشتر است، مخصوصا اگر از كاندوم استفاده نشود. زيرا مقعد قادر به توليد روان كننده نيست و پوست اين ناحيه بسيار لطيف است، بنابراين به راحتي پاره مي شود. در صورت زخم شدن پوست، عفونت به آساني انتقال مي يابد. عفونت هاي منتقل شونده از طريق رابطه مقعدي عبارتند از:
  • HIV
  • ويروس پاپ?لوماى انسان? (HPV)
  • ويروس هاي هپاتيت
  • سفليس
  • سوزاك
  • تبخال تناسلي
  • كلاميديا
  • زگيل تناسلي

چنانچه بعد از مطالعه كامل اين مقاله احساس كرديد كه نياز به دريافت راهنمايي هاي بيشتر در مورد اينكه “آيا بارداري از طريق مقعد امكان پذير است؟” داشته باشيد حتما با كارشناسان مركز الو مشاوره تماس گرفته و سوالات خود را با ما در ميان بگذاريد. ساير مطالب پيشنهادي:

سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي
عوارض خودارضايي در مردان
رابطه جنسي در دوران بارداري
عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"آيا بارداري از طريق مقعد امكان پذير است؟"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

9099072958

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت 9 صبح الي 12 شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:آيا بارداري از طريق مقعد امكان پذير است؟

سكس مقعدي - دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي - عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران -***گرافي ؛ تاثيرات مثبت و منفي فيلم پورن --عوارض ؛ فوائد خودارضايي در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشويي-سكس مقعدي – دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعديوش هاي خودارضايي-رابطه جنسي در دوران بارداري-زودانزالي در مردان-بچه بازي و علائم آن-فوائد رابطه جنسي و راه هايي براي جذاب تر شدن رابطه زناشويي-خواب هاي جنسي مضرند؟+روياهاي جنسي و ارضا شدن در خواب-ساديسم يا آزارگري جنسي-تغييرات رابطه جنسي چند سال بعد از ازدواج-انواع زنان روسپي-تجاوز جنسي چيست؟-عوارض خودارضايي در مردان-درمان همجنس گرايي زنان-آزار خواهي جنسي-نقاط حساس بدن زنان | اين 6 نقطه را بشناسيد-آيا خودارضايي غسل دارد؟-قرص تاخيري|بهترين قرص هاي تاخيري براي زود انزالي مردان-ارگاسم دروغين در زنان-رابطه جنسي خشن و مازوخيسم-


برچسب: مشاوره جنسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۰۴:۳۰ توسط:zahra موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :