zahra65 zahra65 .

zahra65

انواع انحرافات جنسي

انواع انحرافات جنسي يا اختلالات نابهنجاري جنسي

اختلال جنسي عورت نمايي يا آلت نمايي:

نمايشگري جنسي عبارت است از اقدام مكرر به نشان دادن اعضاي تناسلي به‌ منظور رسيدن به هيجان و تحريك جنسي به فرد غريبه‌اي كه انتظار چنين عملي را ندارد. قابل ذكر است فردي كه به اين اختلال مبتلا است، قصد برقراري رابطه جنسي با طرف مقابل را ندارد.

اختلال جنسي يادگار خواهي از انواع انحرافات جنسي:

فتيشيسم يا يادگار خواهي عبارت است از استفاده از اشياء بي‌جان به‌عنوان روش رسيدن به تحريك جنسي و خود ارضايي. مشاهده و جمع‌آوري اشيايي از قبيل لباس‌هاي زير زنانه، كفش و قسمت‌هايي از بدن انسان موجب تحريك فرد و اقدام او براي خود ارضايي مي‌شود. ممكن است به طرق مختلفي خود ارضايي كند.

بچه‌بازي يا پدوفيليا:

ويژگي اصلي اختلال بچه‌ بازي عبارت است از ترجيح مكرر و يا انحصاري عمل جنسي با كودكان نابالغ بچه‌هاي زير ۱۳ سال به‌منظور دستيابي به تحريك جنسي. اين اختلال شايع‌ترين انحراف جنسي است. 

خودآزار خواهي جنسي:

مازوخيسم يا خود آزار خواهي جنسي نوعي از انحرافات جنسي است كه عبارت است از كسب لذت جنسي از طريق تحمل آزار جسمي يا رواني يا از طريق تحقيرشدن. اين اختلال، دفاعي در مقابل افسردگي، ناراحتي و احساس گناه مربوط به سكس است و تنبيه متوجه به درون فرد است.

شلاق خوردن مثالي از مازوخيسم است. اين افراد معمولاً به خاطر اميال، رفتارها و خيال‌پردازي‌هاي مازوخيسمي، اضطراب و يا اختلال در عملكرد را تجربه مي‌كنند. اين اختلال در دوران كودكي و بلوغ شكل مي‌گيرد. دانشمندان بر اين عقيده هستند كه افرادي كه در مراحل رشد خود در خانواده تحقير شده‌اند يا ناديده گرفته‌شده‌اند اين رويه را در ارتباط جنسي ادامه مي‌دهند.

اختلالات جنسي ديگرآزاري جنسي:

ساديسم يا ديگر آزاري جنسي عبارت است از انگيزش جنسي از طريق ايجاد رنج جسمي و رواني در شخصي ديگر. شروع اين اختلال معمولاً قبل از ۱۸ سالگي است و معمولا در مردان بيشتر ديده مي‌شود. تجاوز به عنف شكل افراطي ساديسم جنسي است. اين نوع رابطه جنسي معمولاً در افرادي كه مورد خشونت جنسي قرارگرفته‌اند يا شاهد صحنه‌هايي از اين قبيل بوده‌اند و حس انتقام‌جويي و خشم در آن ها وجود دارد، به چشم مي خورد. 

مبدل پوشي از انواع انحرافات جنسي:

مبدل پوشي به‌ صورت پوشيدن لباسي زنانه توسط مرد مشاهده مي‌شود و نبايد با ترنس سكشواليسم كه شخصي مايل به تغيير جنسيت است، اشتباه گرفته شود. فرد مبدل پوش برخلاف فرد ترنس سكشوال جنسيت خود را قبول دارد. از مبدل پوشي تحريك جنسي به وي دست مي‌دهد. اين نابهنجاري جنسي بيشتر در جنس مذكر ديده مي‌شود. 

تماشاگري جنسي:

تماشاگري جنسي يا چشم‌چراني عبارت است از نگاه كردن‌هاي مكرر به صورت مخفيانه به افرادي معمولاً غريبه كه در حال لخت شدن و يا مشغول فعاليت جنسي هستند. عمل نگاه كردن مخفيانه به‌ منظور دستيابي به تحريك جنسي است، نه به‌ منظور داشتن فعاليت جنسي با شخص در معرض ديد. اوج لذت جنسي به ‌وسيله خودارضايي در مردان و خود ارضايي در زنان صورت مي گيرد كه يا ضمن فعاليت چشم‌چراني مخفيانه و يا بعداً واكنش به خاطره منظره‌هايي كه شاهد آن بوده انجام مي‌گيرد.

مالش دوستي:

مالش دوستي نوعي از انحرافات جنسي است و عبارت است از مالش آلت تناسلي به بدن زنان در محل‌هاي شلوغ براي كسب تحريك جنسي و ارگاسم. اين عمل معمولا به ‌وسيله مردهاي منفعل و منزوي كه ناتوان از اظهار وجود هستند صورت مي گيرد. تنها منبع ارضاء جنسي براي اين افراد از طريق ماليدن خود به ديگران است. 

حيوان‌دوستي از انواع انحرافات جنسي:

خصيصه اصلي اختلال حيوان دوستي عبارت است از ترجيح مكرر يا انحصاري حيوانات براي دستيابي به تحريك جنسي. اين اختلال در مناطق روستايي شايع‌ تر است و به علت عدم دسترسي به يك رابطه جنسي طبيعي اتفاق مي‌افتد. گاهي اوقات حتي ممكن است حيوانات فقط براي استفاده جنسي توسط فرد تربيت‌ شده باشند.

هرزه گرايي تلفني و كامپيوتري:

اختلال هرزه درايي تلفني و كامپيوتري عبارت است از ابراز كلمات وقيحانه پشت تلفن وقتي كسي مكالمه را گوش مي دهد. فردي كه به اين اختلال مبتلا است اشتغالات ذهني خود در مورد رابطه جنسي را بيان مي كند و مخاطب را وامي دارد در مورد فعاليت‌هاي جنسي‌اش صحبت كند. اين مكالمه با خود ارضايي همراه است.

ادرار خواهي از انواع انحرافات جنسي:

فردي كه به پيكا يا اختلال ادرار خواهي مبتلا است از ادرار كردن روي شريك جنسي و يا بالعكس لذت جنسي مي برد. اين اختلال هم در مردان و هم در زنان به چشم مي خورد و ممكن است با خودارضايي همراه باشد. 

مدفوع خواهي:

فردي كه به پيكا يا اختلال مدفوع خواهي مبتلا است از مدفوع كردن روي شريك جنسي يا بالعكس و يا خوردن مدفوع  لذت جنسي مي برد. اين اختلال يك نوع اختلال بددهني نام دارد كه در آن شخص به صورتي وسواسي كلمات وقيحانه‌اي بر زبان مي آورد. اين انحرافات جنسي مربوط به تثبيت در مرحله مقعدي رشد رواني جنسي از ديدگاه روانكاوي است.

عضو خواهي:

فردي كه به اختلال عضو خواهي مبتلا است فعاليت جنسي‌اش را بر يك قسمت بدن متمركز مي كند و همه قسمت‌هاي ديگر را ناديده مي‌گيرد. تماس‌هاي دهاني تناسلي فعاليت‌هايي هستند كه به طور طبيعي با پيش نوازي در ارتباط‌اند، اما وقتي شخص از اين فعاليت‌ها به عنوان تنها منبع ارضا جنسي استفاده كند و قادر به نزديكي نباشد يا از آن اجتناب كند مبتلا به انحراف جنسي است. اين اختلال دهان گرايي نيز ناميده مي شود.

مرده خواهي:

فردي كه به اختلال مرده خواهي مبتلا است، تمايل به برقراري رابطه جنسي با اجساد را دارد. معمولا اين افراد تمايل به داشتن يك شريك جنسي دارند كه هيچ مقاومتي از خود نشان ندهد و هرگز آن‌ها را پس نزند. 

عوامل رواني به وجود آورنده انحرافات جنسي

مهم ترين آن ها عبارتند از محروميت از روابط جنسي طبيعي، انزواي كودكي، وقايع خاص كه سبب يادگيري انحرافات در كودكي و نوجواني مي شود، اضطراب اخته شدن، تثبيت يا بازگشت به دوران كودكي، جهالت در امور جنسي، همانند سازي جنسي، بازداري كلي شخصيت، ترس از مسئوليت و بالاخره ترس از جنس مخالف.

محروميت از روابطه جنسي طبيعي:

تحت شرايط محروم كننده شديد كه در آن زن و مرد فرصت رابطه جنسي طبيعي ندارند، انحرافات جنسي افزايش مي يابد.

انزواي كودكي:

كودكاني كه در دوران طفوليت و كودكي مدت طولاني از ديگران جدا بوده اند در روند تكامل رواني جنسي خود اختلال پيدا كرده اند. انحرافات مربوط به انزواي كودكي شامل بچه بازي و همجنس گرايي و زنا مي باشد كه در واقع جبراني است براي محروميت هاي عاطفي دوران كودكي.

همجنس گرايي:

اغلب هنگامي شروع مي شود كه در دوران كودكي به فرد تجاوز شود و يا فرد بدآموزي هايي داشته باشد.

شي پرستي:

ممكن است به علت شرطي شدن هيجان جنسي با شي در دوران كودكي يا نوجواني به وقوع بپيوندد. مثلا در يك زمان يك شي را ببيند و توام با آن خاطره اي كه باعث تحريك مي شود، بعد از آن با ديدن آن شي خاص باعث تحريك او مي شود. همچنين ضربه زدن به نشيمنگاه كودك دردي توام با لذت در او ايجاد مي كند و در نتيجه در بعضي از كودكان ممكن است سبب بيماري مازوخيسم گردد.

علت بچه‌بازي:

اعتماد به نفس پايين و ترس از رابطه با افراد بزرگسال از عوامل اصلي اختلال بچه بازي است. فرد اعتماد به نفس لازم و يا شرايط براي برقراري رابطه با بزرگسالان را ندارد و به سمت رابطه با افراد كم سن و سال گرايش پيدا مي‌كند.

علت مبدل پوشي:

علت اين اختلالات جنسي به‌درستي مشخص نيست. برخي معتقدند مادراني كه از روي سهل‌انگاري البسه دخترانه بر تن پسرانشان مي‌كنند، ممكن است چنين آسيب‌پذيري خاصي را در آن‌ها ايجاد كنند.

درمان انحرافات جنسي چگونه است؟

اغلب موارد پارافيلي با مشاوره و روان‌درماني درمان مي‌شود تا به فرد كمك شود رفتارهايش را تغيير دهد. داروها ممكن است به كاهش احساس اجباري كه فرد مبتلا پارافيلي براي انجام آن رفتارها تجربه مي‌كند، كمك كنند و ميزان تخيلات و رفتارهاي انحرافي را كاهش دهند. در افرادي كه بروزهاي مكرر رفتارهاي خطرناك يا نابهنجار جنسي را تجربه مي‌كنند، ممكن است درمان هورموني تجويز شود.

بسياري از اين داروها باعث كاهش ميل جنسي فرد مي‌شوند. درمان پارافيلي وقتي بيشترين تاثير را دارد كه به صورت درازمدت انجام شود. عدم تمايل به پذيرش درمان ممكن است مانع موفقيت آن شود. ضروري است كه افرادي كه پارافيلي‌هاي آن ها ماهيتي مجرمانه دارد، پيش از آسيب‌ر‌ساندن به ديگران و ايجاد مشكلات قانوني براي خودشان به افراد متخصص مراجعه كنند. براي دريافت پاسخ سوالات خود در مورد “انواع انحرافات جنسي” حتما با مركز الو مشاوره تماس گرفته و با كارشناسان با تجربه مركز الو مشاوره در ارتباط باشيد. ساير مطالب روانشناسي مرتبط:

دلايل گرايش و عوارض رابطه مقعدي
بزرگ كردن آلت تناسلي | همه چيز درباره آلت تناسلي
درمان همجنس گرايي و هم جنس بازي در مردان
رابطه جنسي در كرونا

 

 

در صورتي كه در حين و يا پس از مطالعه مطلب زير در خصوص

"انواع انحرافات جنسي"

نياز به مشاوره و كسب اطلاعات بيشتري در اين زمينه يا موضوعات ديگر داريد، ميتوانيد با مركز الومشاوره تماس بگيريد. تا سوالات و ابهامات شما به طور كامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون كد و صفر

مشاورين ما همه روزه (حتي ايام تعطيل) از ساعت ۹ صبح الي ۱۲ شب آماده پاسخگويي به تمامي سوالات شما ميباشند

 

 

شما مي توانيد در قسمت ديدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درميان بگذاريد … 

منبع:انواع انحرافات جنسي

نقاط حساس بدن زنان | اين ۶ نقطه را بشناسيد-طريقه مصرف قرص اورژانسي (ضد بارداري) زمان و نحوه خوردن-دلايل و علت همجنس گرايي- تاثير مشاوره جنسي بر روابط زناشويي- بزرگ كردن آلت تناسلي | همه چيز درباره آلت تناسلي-درمان همجنس گرايي و هم جنس بازي در مردان-۱۵ نكته بسيار مهم كه قبل از روابط جنسي بايد بدانيد-تاثير اضطراب بر روابط جنسي-بهترين روش ها براي تحريك جنسي و به ارگاسم رساندن زنان-رابطه جنسي مجازي-علت و درمان اختلال نعوظ در مردان-رابطه جنسي ضربدري| علت تمايل افراد به رابطه جنسي ضربدري چيست؟-انواع سكس | ۱۰ نوع رابطه جنسي كه بايد بيشتر درباره آنها بدانيد-رابطه جنسي در كرونا-اختلال جنسي پارافيلي-۱۰ روش ساده و موثر براي كاهش ميل جنسي مردان و زنان-قرص وگادول | عوارض و نحوه مصرف قرص تاخيري زرد و قرمز وگادول-نحوه مصرف و عوارض ژل لوبريكانترابطه جنسي با حيوانات | زوفيليا چيست؟-



برچسب: مشاوره جنسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۴:۳۳ توسط:zahra موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :